AntiMedia – Alternativă informațională » Gaura din bugetul local şi panourile publicitare

Economie, Politic, Securitatea Naţională, Social

Gaura din bugetul local şi panourile publicitare

de Vadim Cernei

În municipiul Chişinău sînt cîteva sute de panouri publicitare de toate dimensiunile. Banii cîştigaţi pe găzduirea publicităţii sînt o mană cerească pentru acele cîteva (le numări pe degete) companii publicitare. Probabil că nu este altă afacere atît de profitabilă ca găzduirea publicităţii pe panouri.

Din nefericire pentru bugetul local, deci din nefericire pentru localnici, banii care ar putea să fie încasaţi şi ulterior utilizaţi în proiecte locale, se duc în conturile companiilor publicitare private. Este o crimă legală. De ce administraţia locală sau cea a statului scapă un prilej atît de bun de a face bani practic din nimic în folosul statului? De ce administraţiile, şi legea în genere, permite existenţa unor companii publicitare în contextul crizei în care zacem?

E adevărat că companiile publicitare au nevoie de licenţă pentru a activa, care e relativ scumpă. Banii încasaţi pe licenţe, însă, sînt mizeri comparativ cu profitul real al acestor companii. N-o să vorbim despre proprietarii acestor companii, nu e cazul, dar ştim cu siguranţă locul lor în societate, mă scuzaţi… în conducere. De sigur că e mai comod să-ţi vină bani grei din vînt direct pe contul personal decît în cel al administraţiei locale. Iar aceasta e crimă împotriva statului.

Soluţia este foarte simplă. Necătînd la tendinţa de democratizare şi liberalizare în toate domeniile posibile şi imposibile, pînă şi cele mai liberale state iau măsuri destul de drastice atunci cînd e vorba de securitatea economică şi interesele statului. Pe perioadă de criză economică poate fi justificată lesne naţionalizarea unor bunuri (de orice gen chiar), nemaivorbind de companii publicitare. Iar aceasta se poate face direct sau în trei paşi:
1) Mărirea taxei pentru licenţe la limita admisibilului pe o perioadă nedeterminată;
2) Refuzul de a mai elibera licenţe;
3) Înfiinţarea unei companii publicitare de stat.

Astfel, administraţiile locale din toate raioanele să aibă controlul deplin asupra publicităţii de stradă şi banii încasaţi să rămînă în administraţii fără o centralizare, dar cu o evidenţă strictă. Banii încasaţi să fie destinaţi proiectelor locale de dezvoltare în orice domeniu.

Simplu?!

Scrie un comentariu


51 queries in 0,932 seconds.